Raport IAB AdEx za pierwszy kwartał 2012 roku
19.07.2012

IAB AdEx za I kw. 2012
Fot. IAB Polska

Pomimo cięć w budżetach reklamowych, reklama internetowa w pierwszym kwartale 2012 roku odnotowała wzrost. I to wzrost 9%, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Wydatki na reklamę online wyniosły niemal pół miliarda złotych.

W badanym okresie najchętniej wykorzystywanymi formatami reklamowymi były:

  • reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM)
  • ogłoszenia
  • e-mail marketing
  • pozostałe - wideo i reklama mobilna.

Udział w torcie poszczególnych formatów reklam przedstawia grafika obok.

Pomimo widocznego rozwoju reklamy online, ogólny spadek wydatków na reklamę wpłynął na strukturę wydatków w tym segmencie. Ograniczono wydatki na kampanie wizerunkowe, wskutek czego zmalały wydatki na reklamy dislay'owe i e-mail marketing.

Najbardziej aktywne sektory to motoryzacja (jako jedyna zwiększyła wydatki na reklamę o 1/3 vs. I kw. 2011), nieruchomości, turystyka i gastronomia.
 
IAB AdEx to cykliczne badanie prowadzone przez PwC.

materiały: IAB