Pomimo cięć w budżetach reklamowych, reklama internetowa w pierwszym kwartale 2012 roku odnotowała wzrost. I to wzrost 9%, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Wydatki na reklamę online wyniosły niemal pół miliarda złotych.
W badanym okresie najchętniej wykorzystywanymi formatami reklamowymi były:
- reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM)
- ogłoszenia
- e-mail marketing
- pozostałe - wideo i reklama mobilna.
Udział w torcie poszczególnych formatów reklam przedstawia grafika obok.
Pomimo widocznego rozwoju reklamy online, ogólny spadek wydatków na reklamę wpłynął na strukturę wydatków w tym segmencie. Ograniczono wydatki na kampanie wizerunkowe, wskutek czego zmalały wydatki na reklamy dislay'owe i e-mail marketing.
Najbardziej aktywne sektory to motoryzacja (jako jedyna zwiększyła wydatki na reklamę o 1/3 vs. I kw. 2011), nieruchomości, turystyka i gastronomia.
IAB AdEx to cykliczne badanie prowadzone przez PwC.