Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC na zlecenie IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy online w trzecim kwartale 2012 wyniosła 485 milionów złotych. Jest to o 5% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Rynek reklamy online rośnie pomimo spadków w prawie wszystkich mediach. Reklama w internecie osiągnęła poziom niemal 19% wszystkich wydatków na reklamę w 2012 roku. Według badania AdEx rok 2012 przyniesie dla reklamy cyfrowej rekordową wartość.
W podziale na formaty reklamowe nic się nie zmieniło. Jak do tej pory największą część tortu reklamy pozyskują reklamy typu display oraz SEM (po 1/3 każda).
Największą dynamikę wzrostu notują reklamy SEM oraz wideo. Ten ostatni format mógłby rozwijać się jeszcze szybciej, gdyby na rynku było więcej dostępnej powierzchni reklamowej. "Mimo stale i szybko rosnącej oglądalności treści wideo online, popyt na reklamę wideo przez większość czasu przewyższa podaż" – komentuje Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.
Źródło: IAB Polska / PwC AdEx 2012’Q3