Według analiz Gemiusa internet jest przyszłością rynku reklamowego. Co więcej, w 2012 roku reklama związana z treściami wideo wyjątkowo szybko się rozwija na tle innych form.
Ponad 25% reklam displayowych pojawia się przy materiałach wideo. Takie sąsiedztwo bowiem sprawia, że użytkownik chętniej wchodzi w interakcję z reklamą. To właśnie reklamy wideo, w formatach pre- mid- oraz postroll odnotowały największą skuteczność (CTR = 1,96%, uCTR= 2,50%).
Pomimo tego, że w III kwartale tego roku reklamy graficzne nadal były najczęściej kupowane, to w stosunku do ubiegłych miesięcy jest tych reklam zdecydowanie mniej.Double Billboard wybierany był w przypadku 23,8% kreacji. Format pre-roll stanowi 19,6% a Rectangle 10% wszystkich kreacji wyemitowanych w III kwartale 2012 roku.
Według przewidywań, wydatki na reklamy wideo mogą w przyszłym roku przekroczyć nawet 100 mln zł.
materiały: gemiusAdMonitor: Rynek reklamy online w III kwartale 2012 roku