Raport Strategiczny IAB Polska INTERNET 2011 potwierdza rosnący udział reklamy wideo w segmencie reklam online.
Wartość reklamy wideo online w 2011 roku wyniosła 48 mln zł. Jak prognozuje Teresa Wierzbowska, członek rady nadzorczej IAB Polska, w 2012 roku rynek reklamy wideo online powinien być wart ponad 70 mln zł, a do 2015 roku przekroczyć poziom 250 mln zł.
Badanie kluczowych wskaźników służących do pomiaru efektywności reklamy wideo pt.: „Rich media, wideo, banner – narzędzia graficznej reklamy online”, przeprowadzone przez IAB z kilkoma partnerami, przyniosło szereg ciekawych wniosków.
Sprawdź, czy jest szansa na zysk z reklam wideo »
Reklamy rich media z wideo podobają się odbiorcom bardziej niż te bez wideo czy banery. Są też bardziej zrozumiałe i angażujące niz pozostałe badane formaty reklamy online.
Rozwój wideo online sprawił, że każdy podmiot zaczął oferować różnorodne formaty reklam wideo. Opracowano zatem klasyfikację oraz standardy dla form reklamowych wideo.
Klasyfikacja i standardy reklam wideo online | ||||
in-banner wideo | in-stream wideo | in-text wideo | ||
podstawowy produkt reklamy wideo | rich media | emisja liniowa (pre-roll, post roll) | emisja nieliniowa (overlay, skin) | rich media |
miejsce emisji reklamy |
w obrębie witryny, reklama otoczona kontentem strony |
w playerze wideo, reklama emituje się na pełnymo bszarze playera, blokując kontent wideo | reklamy emitowane są równolegle podczas trwania materiału wideo | po najechaniu kursorem na wyróżnione słowa w tekście |
lokalizacja reklam wideo interakcji | film wideo zaszyty w kreacji displayowej | przed, w trakcie lub na zakończenie materiału wideo | podczas, w obrębie, ponad treścią lub wewnątrz treści wideo | reklama wideo zostaje wyemitowana w momencie interakcji z podkreślonymi słowami |