Raport IAB AdEx 2011’Full-Year jak zwykle przynosi wiele ciekawych informacji na temat rynku reklamy online.
Dowiedz się, czy jest szansa na zysk z reklam wideo »
Podsumowując zawarte w nim informacje:
- wzrost wydatków na reklamę online w 2011 roku osiągnął 22%, w stosunku do 2010 roku
- pieniądze na reklamę online są najchętniej wydawane w 2. i 4. kwartale roku, przy czym w 4. najchętniej
- reklamodawcy ciągle najwięcej funduszy przeznaczają na reklamy graficzne (display), potem na marketing w wyszukiwarkach (SEM), ogłoszenia i e-mail marketing
- największą dynamikę wzrostu, jeśli chodzi o rodzaj reklam on-line, notuje SEM (35%) gdy display jedynie 14% (w stosunku do 2010 roku)
- rozwój rynku reklam displayowych systematycznie spada (w ujęciu rok do roku)
- nastąpił duży wzrost wydatków na reklamę mobilną - o 337% w porównaniu do roku 2010
- wzrost wydatków na reklamę wideo osiągnął 32% w stosunku do 2010 roku.
Dowiedz się, gdzie umieszczać reklamy wideo »
***
Badanie IAB AdEx jest prowadzone cyklicznie od 2007 roku i służy do mierzenia wydatków na reklamę internetową. W badaniu biorą udział wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.
Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC.
materiały: IAB