Reklama online wg raportu IAB AdEx 2011’Full-Year
14.06.2012

Raport IAB AdEx 2011'Full Year
Fot. IAB Polska

Raport IAB AdEx 2011’Full-Year jak zwykle przynosi wiele ciekawych informacji na temat rynku reklamy online. 

Dowiedz się, czy jest szansa na zysk z reklam wideo »

Podsumowując zawarte w nim informacje:

  • wzrost wydatków na reklamę online w 2011 roku osiągnął 22%, w stosunku do 2010 roku
  • pieniądze na reklamę online są najchętniej wydawane w 2. i 4. kwartale roku, przy czym w 4. najchętniej
  • reklamodawcy ciągle najwięcej funduszy przeznaczają na reklamy graficzne (display), potem na marketing w wyszukiwarkach (SEM), ogłoszenia i e-mail marketing
  • największą dynamikę wzrostu, jeśli chodzi o rodzaj reklam on-line, notuje SEM (35%) gdy display jedynie 14% (w stosunku do 2010 roku)
  • rozwój rynku reklam displayowych systematycznie spada (w ujęciu rok do roku)
  • nastąpił duży wzrost wydatków na reklamę mobilną - o 337% w porównaniu do roku 2010
  • wzrost wydatków na reklamę wideo osiągnął 32% w stosunku do 2010 roku.


Dowiedz się, gdzie umieszczać reklamy wideo »

***

Badanie IAB AdEx jest prowadzone cyklicznie od 2007 roku i służy do mierzenia wydatków na reklamę internetową. W badaniu biorą udział wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.
Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC.

materiały: IAB

Pliki do pobrania