Jak trafiasz do SPAMU? To proste:
- Twoi odbiorcy zamiast rezygnować z subskrybcji, oznaczają maile od Ciebie jako SPAM
- providerzy pocztowi (onet.pl, wp.pl, o2.pl, gmail.com itp.) oznaczają maile z Twoich wysyłek jako SPAM automatycznie, wg przyjętego wzoru wiadomości spamerskiej.
Kiedy odbiorcy oznaczają Twój mailing jako SPAM:
- gdy nie dajesz im szansy na to, aby wypisać się z subskrybcji Twojego mailingu
- nadmiernie eksploatujesz swoją bazę subskrybentów, zasypujac ich mailingami
- dostarczając subskrybentom treści, która ich nie interesuje
- korzystając z bazy danych z adresami, których właściciele nie zgodzili się na otrzymywanie Twoich wysyłek
- nie dbasz o "higienę" swojej bazy danych.
Kiedy providerzy oznaczają automatycznie twoje maile jako SPAM:
- gdy używasz w mailingach niedozwolonych, kojarzonych ze spamerami zwrotów (Lista słów, których użycie w treści maila może doprowadzić, do zaklasyfikowania go jako spam)
- gdy szablon Twojego maila wpisuje się w szablon maili spamerskich, przez : nadużywanie wielkich liter, nadużywanie kolorów w czcionkach
- gdy twój adres nadawcy ma wady techniczne (brak ustawionego SPF)
- gdy twoja wiadomosć ma wady techniczne: błędy w kodzie html, błędy w stylach (CSS), niewłaściwa proporcja tekstu do grafik, brak wersji tekstowej
- korzystasz z nieuprawnionej bazy danych, w której znajdują się "spam trapy".
Jak uniknąć błędów związanych z mailingiem i ustrzec się przed SPAM-em:
- korzystaj zawsze z bazy maili, których właściciele wyrazili zgodę na odbieranie od Ciebie e-maili
- dbaj o higienę bazy - regularnie usuwaj z niej adresy, z których otrzymałeś "hard bounce" czyli twarde odbicie. Wielu providerów pocztowych uznaje maile wysyłane do "zaniedbanej" bazy za działanie spamerskie
- nie kupuj baz (szczególnie z niesprawdzonych źródeł) - aby poszerzyć zasięg Twoich informacji, lepiej zamów wysyłkę informacji przez sprawdzonego partnera do bazy, którą on dysponuje i do której ma prawa
- dbaj o to, aby wysyłki robić w rozsądnych odstępach czasu
- zbuduj prawidłowy szablon - nawet do 20% skuteczności mailingu do prawidłowy szablon (Narzędzie do kontroli "spamowatości" e-maili)
- dbaj o to, aby treść wysyłek była dopasowana do potrzeb odbiorcy
- dbaj o to, aby w realizowanej przez Ciebie wysyłce istniała możliwość wypisania się z bazy odbiorców newslettera
- dbaj o to, aby stosunek grafiki do treści mailingu był prawidłowy (1 grafika = 3 linijki tekstu)
- dbaj o to, aby ciężar mailingu był możliwie niewielki (do 100 kB), nie dołączaj grafik ani plików, im szybciej mailing sie wczyta, tym lepiej dla Ciebie
-
Gdy w wysyłanym mailingu umieścisz tekstową jego wersję, skorzystasz podwójnie:
1. Oddalisz od siebie ryzyko folderu SPAM.
2. Posiadacze smartwatch'y także odczytają Twój newsletter - wersja tekstowa mailingu wyświetli się na smartwatch'u tak, jak wiadomość sms. - dbaj o reputację - swojego IP, domeny - nie zapominaj o skonfigurowaniu SPF / DKIM / DMARC (Narzędzie do sprawdzania reputacji IP/domeny)
- dbaj o to, aby maile transakcyjne (automatyczne) wysyłać z innego IP niż maile marketingowe
- najlepiej, jeśli wysyłasz swoje wiadomości z IP, które należy wyłącznie do Ciebie - w przypadku współdzielonego IP narażasz się na ryzyko tego, że inny użytkownik IP, który nie zachowuje dobrych praktyk, osłabia reputację Twojej bazy wysyłkowej u providerów pocztowych.