Content Marketing pozwala na dostarczanie ludziom tych informacji, których poszukują i które rozwiązują ich problemy.
I to w momencie, gdy są zainteresowani ich otrzymaniem!
W czasie rosnącego dostępu do internetu i coraz większego wachlarza dostępnych technologii i możliwości na kontakt z odbiorcą, mamy coraz więcej opcji na to, żeby wchodzić w relację: firma z pojedynczą osobą, firma z firmą, osoba z osobą.
Marketing treści skupia się na tym, co Twoje produkty, usługi lub rozwiązania mogą pomóc osiągnąć Twoim klientom. Ta treść nastawiona jest na odbiór ze strony klienta, jego potrzeby i priorytety, zapewniając połączenie, które pomoże im w podróży w kierunku decyzji o dokonaniu zakupu, poprzez zwrócenie i zatrzymanie ich uwagi w ramach kanałów, w których się często pojawiają. |
Ardath Albee, Strateg Marketingu B2B w Zarządzie Marketing Interactions, Inc. |
Mamy do dyspozycji wiele miejsc na prowadzenie komunikacji - osobiste spotkania, kontakt telefoniczny, mailowy, a także "spotkania" w przestrzeni własnej strony www, bloga, serwisów społecznościowych, aplikacji mobilnych.
Do potrzeb i charakteru odbiocy dostosować
można formę przekazywania informacji. Może to być tekst (poradniki,
ebooki, blogi), grafika (infografiki, grafiki, prezentacje), filmy,
aplikacje, gry.
Ważne, żeby pamiętać, że content marketing to:
- komunikacja, która nie jest nastawiona na sprzedaż za wszelką cenę
- startegia polegająca na stałym, a nie akcyjnym działaniu - na trwałym budowaniu relacji.
Marketing treści nie jest reklamą lub też zabezpieczeniem sprzedaży w ramach marketingu bezpośredniego. Marketing treści zapewnia materiały, które są odpowiednio zaplanowane oraz przemyślane, metody dotarcia do klientów, które sprawiają, że myślą i zachowują się oni w inny sposób. |
Kentico EMS Marketing Quick Start Guide |
Jednym z najklarowniej przedstawiających ideę content marketingu i sukcesu, jaki można z jego pomocą osiągnąć przykładów jest rozwój marki Oetker.
Zaczęło się od drukowania przepisów na opakowaniu proszku do pieczenia, a rozwinęło do książki kucharskiej ze sprawdzonymi przepisami, opracowywanymi w kuchni testowej firmy Oetker. Książka drukowana jest od ponad 100 lat i została sprzedana dotychczas w ponad 19 milionach egzemplarzy, stając się jednym z największych bestsellerów wśród książek kucharskich na świecie.
Markowy produkt Oetkera - proszek do pieczenia - pozostaje bestsellerem od ponad 100 lat.
Marketing treści nie jest kampanią, to długoterminowe zobowiązanie. Jednakże, marketing treści nie jest przeznaczony do natychmiastowej konwersji celów. Celem jest długoterminowe, stałe zaangażowanie. |
John Hall – CEO w Influence & Co. |