Analizowano 12 krajów. Polacy okazali się tym narodem, który najczęściej klika w banery. Twarde dowody znajdują się w raporcie Gemiusa pt.: "Most popular display ads - gemiusAdMonitor report, Q3 - Q4 2014".
Gemius zbadał zachowania użytkowników internetu w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii oraz Węgier. Dane zbierane były na przestrzeni ostatniego półrocza 2014 roku. W raporcie zwrócono uwagę na współczynnik klikalności (CTR) kreacji banerowych o różnych formatach.
Według danych opracowanych przez Gemiusa, to w Polsce kampanie banerowe osiągają najwyższe CTR - ok. 0,68%. Kolejne dwa miejsca na podium zajmują ex aequo Bułgaria i Słowenia (CTR = 0,49%) oraz Litwa (CTR = 0,42%).
Ciekawe obserwacje przynosi także analiza klikalności poszczególnych formatów banerowych:
- reklamodawcy lubią standardowe formaty, a internauci już niekoniecznie w nie klikają - CTR takich banerów krąży poniżej 0,5%
- pre-rolle w materiałach wideo cieszą się klikalnością 2,6 - 5,7%.
W Polsce najwyższą klikalność osiągają interstitiale - CTR = 4,1%.
materiały: Gemius