W październiku 2014 r. Google przeprowadziło kolejna aktualizacje algorytmu, w oparciu o który działa mechanizm wyszukiwarki. Obecnie "panuje" Pingwin 3.0...
Nieoceniony Matt Cuts niestety tym razem nie objaśnił światu, jak na wyniki wyszukiwania wpłynie najnowsza aktualizacja algorytmu. Wnioski wyciągać można w zasadzie wyłącznie na podstawie obserwacji pozycjonerów czy osób zajmujących się marketingiem online.
A jakie są te wnioski? Na zmianach zyskały te strony www, które stawiają na jakość, czyli:
- inwestują w unikalne, merytoryczne treści. Merytoryczne, tzn. odpowiadające tematyce konkretnego portalu - TAK JAK MY.
- treści znajdujące się na stronach są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek - TAK JAK MY.
- prowadzą do nich linki z różnorodnych serwisów, w tym z serwisów społecznościowych, forów internetowych itp. - TAK JAK MY.
Kto stracił? Najogólniej - wszyscy inni :)