Artykul sponsorowany widoczny w wyszukiwarce
30.10.2014

Artykuły umieszczane w internecie muszą być zoptymalizowane pod kątem SEO, aby były wyświetlane w wynikach wyszukiwarek
Fot. Webdesigner

Oprócz zwięzłości i rzeczowości, atrakcyjności oraz przydatności (ma dostarczać konkretną wiedzę), tekst w Internecie powinien być:

1. przejrzysty i czytelny:

  1. tytuł może mieć maksymalnie 80 znaków, w tym spacje
  2. tekst trzeba dzielić na mniejsze akapity (np. jeden wątek – jeden akapit)
  3. warto dodawać śródtytuły – jeśli to możliwe
  4. warto stosować wyliczenia, wypunktowania, które pomagają w zapamiętywaniu i porządkowaniu myśli
  5. używamy znaków przystankowych wg internetowych standardów:
    - krótkie myślniki (czyli "-" zamiast "–" lub "—")
    - górne cudzysłowy (czyli "cytat" zamiast „cytat”)
  6. w przypadku krótkiej informacji (aktualności) warto dodawać cytaty

2. zawierać linki:

  1. linki osadzone w tekście zawsze powinny być wyróżnione (kolor/podkreślenie/jedno i drugie) – 1-2 na podstronie
  2. linkować należy frazę kluczową:
    - trzeba w przesłanych materiałach umieścić taką linkowaną frazę lub
    - przekazać agencji zestawienie fraz kluczowych, które są istotne z punktu widzenia kampanii reklamowej oraz wykaz linków, którymi maja być podlinkowane.

3. być SEO friendly, czyli zoptymalizowany pod względem robotów wyszukiwarek:

  1. w tytule, leadzie oraz treści artykułu powinny znajdować się istotne z punktu widzenia kampanii frazy kluczowe
  2. frazy kluczowe powinny być wytłuczone, ewentualnie należy wskazać agencji, które z fraz kluczowych są ważne dla kampanii i powinny zostac wytłuszczone
  3. podstrony powinny mieć odrębne podtytuły (maks. 80 znaków) – podtytuły powinny zawierać frazy kluczowe
  4. zastosowane śródtytuły powinny stanowić mikrotreść, zawierać pytanie, jakie prawdopodobnie mógłby zadać internauta oraz  frazę kluczową
  5. każdy artykuł powinien mieć grafikę główną, w odpowiednim rozmiarze (aby jakość obrazka była dobra) – najlepiej w rozmiarze 1200x800 pikseli – w opisie zdjęcia powinna się znaleźć główna fraza kluczowa
  6. grafika do artykułu powinna być zapisana w formacie:
    - JPG – jeżeli jest to zdjęcie
    - GIF – jeżeli jest to obrazek (np. schemat, logo itp.)
  7. w treści artykułu warto zamieszczać filmy lub przekazać agencji link do własnego filmu na YouTube, aby został on osadzony w treści artykułu.

Dobrze, jeśli tekst będzie zachęcał do interakcji – komentowania, polecania tego artykułu itp.