Oprócz zwięzłości i rzeczowości, atrakcyjności oraz przydatności (ma dostarczać konkretną wiedzę), tekst w Internecie powinien być:
1. przejrzysty i czytelny:
- tytuł może mieć maksymalnie 80 znaków, w tym spacje
- tekst trzeba dzielić na mniejsze akapity (np. jeden wątek – jeden akapit)
- warto dodawać śródtytuły – jeśli to możliwe
- warto stosować wyliczenia, wypunktowania, które pomagają w zapamiętywaniu i porządkowaniu myśli
- używamy znaków przystankowych wg internetowych standardów:
- krótkie myślniki (czyli "-" zamiast "–" lub "—")
- górne cudzysłowy (czyli "cytat" zamiast „cytat”) - w przypadku krótkiej informacji (aktualności) warto dodawać cytaty
2. zawierać linki:
- linki osadzone w tekście zawsze powinny być wyróżnione (kolor/podkreślenie/jedno i drugie) – 1-2 na podstronie
- linkować należy frazę kluczową:
- trzeba w przesłanych materiałach umieścić taką linkowaną frazę lub
- przekazać agencji zestawienie fraz kluczowych, które są istotne z punktu widzenia kampanii reklamowej oraz wykaz linków, którymi maja być podlinkowane.
3. być SEO friendly, czyli zoptymalizowany pod względem robotów wyszukiwarek:
- w tytule, leadzie oraz treści artykułu powinny znajdować się istotne z punktu widzenia kampanii frazy kluczowe
- frazy kluczowe powinny być wytłuczone, ewentualnie należy wskazać agencji, które z fraz kluczowych są ważne dla kampanii i powinny zostac wytłuszczone
- podstrony powinny mieć odrębne podtytuły (maks. 80 znaków) – podtytuły powinny zawierać frazy kluczowe
- zastosowane śródtytuły powinny stanowić mikrotreść, zawierać pytanie, jakie prawdopodobnie mógłby zadać internauta oraz frazę kluczową
- każdy artykuł powinien mieć grafikę główną, w odpowiednim rozmiarze (aby jakość obrazka była dobra) – najlepiej w rozmiarze 1200x800 pikseli – w opisie zdjęcia powinna się znaleźć główna fraza kluczowa
- grafika do artykułu powinna być zapisana w formacie:
- JPG – jeżeli jest to zdjęcie
- GIF – jeżeli jest to obrazek (np. schemat, logo itp.) - w treści artykułu warto zamieszczać filmy lub przekazać agencji link do własnego filmu na YouTube, aby został on osadzony w treści artykułu.